Sayfalar

5 Nisan 2010 Pazartesi

Yediğimiz meyvelerin çekirdeklerini atmayalım.

LÜTFEN BU YAZIYI TÜM DOSTLARIMIZA İLETELİM..

Bana gelen bir maili paylaşmak istiyorum sizinle.Doğruluk derecesi nedir henüz araştırmadım ama doğru olsa da olmasa da yapmaktan zarar gelmez eminim:


Dünyaya 10 yılda bir çok yağmur yağıyormuş.
Bu yıl (2010) bu 10 yıllık periyottaymışız.

Bu nedenle yediğiniz kaysı, şeftali, kiraz, vişne, erik vb. çekirdeklerini lütfen çöpe atmayın ve herhangi bir yerde toprağın 10 cm altına gömün.
Üzerine de bir bardak su dökün.
Dikilen bu meyvelerin en az yarısı yeşerip ağaç olurmuş.

Ekonomik yoldan ülkemizi yeşillendirmek için dikebildiğimiz kadar meyve çekirdeği gömelim.

LÜTFEN BU YAZIYI TÜM DOSTLARIMIZA İLETELİM...

En büyük israflardan birisi meyve çekirdeklerinin çöpe atılması, ülkemiz adına küçümsenemeyecek büyük bir servet...

Bu uygulamayı TEMA da yaptı,teşvik ediyor.Doğaya yardım etmek, gelecekte etrafımızı saracak beton ve gökdelenlerden alamayacağımız oksijeni karşılamak için bile bu çekirdeklerden çıkacak ağaçlara ihtiyacımız olacaktır.

1 yorum:

  1. çok güzel bir bilgilendirme, teşekkürler :) sevgiler..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok önemli.....
Lütfen;
bir :)) bile olsa yorumlarınız beni mutlu edecek..