Sayfalar

12 Temmuz 2010 Pazartesi

öylesine bir yazı


İnsan ne için yaşar?

Birdenbire geliverdi aklıma işte..

Kimi para için yaşar,biriktirir biriktirir ki bir gün harcayabilsin gönlünce....

Oysa bir türlü istediği kadar biriktiremez..

Aslında biriktirmiştir ama o onun gözüne fazla gelmez..Cimrilerden bahsediyorum.

Hadis-i şerif :

Şeytan der ki"Bir adam cimri olduğu zaman biz onun malını kendi gözüne az gösteririz.Zekatını vermez,diğer vazifelerini yerine getirmez ve başkalarının malında gözü olur"


Peki cimriliğin ölçüsü nedir?


Bunu kavramak çok zor..

Çünkü çok defa karıştırabiliyoruz tutumlu olmakla.

Aradaki sınır çok ince...

Aslında yaşamak için birşeyleri ertelememeyi yaş ilerleyince anlıyoruz.Yapmak istediğimiz her şeyi paraya bağlamanın bir manası yok.

Hayat geçiyor dört duvar arasında tüketmek çok akıllıca değil.

Belli bir yaştan sonra panikliyorsunuz,vaktinizin az kaldığını,yapmak istediğiniz çok şey olduğunu bütün bunları kalan ömre sığdırabilip sığdıramayacağınızı düşünüyorsunuz...

Hayat bir masal aslında.

Bazen diyorum ne yaparsan yap,asla bir anlamı yok.

Hayat benim yapamadıklarımla da sürüp gidecek nasılsa......

Yanımda ne götüreceğim önemli.

Bazen diyorum ki çok iyi bir kulluk yapamadım yaradana...

Bazen de diyorum ki çok da kötü değildim.Kimsenin varlığında gözüm olmadığı gibi,kimsenin yokluğuyla da alay etmedim.

Sahibi olabildiğim herşeye şükrettim.

Sahip olamadıklarım içinse "vardır bir hikmeti" dedim.

Her konuda tarafsız düşünmeye çalıştım.

Adaletli davranmak için uğraştım

Ben hayatımı onurlu yaşamak için uğraştım ve bunu da başardım sanıyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok önemli.....
Lütfen;
bir :)) bile olsa yorumlarınız beni mutlu edecek..