Sayfalar

4 Ocak 2011 Salı

Şah & Sultan



Selam arkadaşlar.Nihayet uzun zamandır elimde olan şah ile sultan adlı romanı bitirebildim..Kitap çok kalın.
Bendeki görüntü aynı Katre-i matemdeki gibi.Kitabın ortalarına gelene kadar birkaç kez bırakmayı düşündüm.
Ama ortasından sonra bir heyecanlandı elimden bırakamadım..
100 sayfayı bir defada okudum(başkasına göre normal olabilir ama bana göre değil)..
Ve ilginç yanı konu hep romanın başına dönüp bağlanıyor zaman zaman geri gidip karıştırma ihtiyacı bile hissettiğim oldu.
Tarih dersini hiç sevmezdim ama tarih bylesine anlatılınca insanın merakını körüklüyor....
Şah İsmail ve Yavuz Sultan Selim......
Çaldıran savaşı..
Türkü Türke kırdırma planları...
Mezhep savaşı..
İnsan ister istemez günümüzle bağdaştırma ihtiyacı duyuyor.
Pkk nın oynadığı oyunlar işte tam da şah İsmailin oyununa benziyor.
Fazla yorum yok.Buraya kadar.Siz de alıp okuyun tavsiye ederim......
Ayrıca alevilerin İskender Pala'yı mahkemeye verdiğini okudum.
Çok saçma bana göre.
Çünkü Şah İsmail kadar,Yavuz Sultan Selim de eleştirilmiş.
Sevgiyi arayan bir gencin hikayesi aslında.
Fakat aleviler sanırım bu işin peşini bırakmayacaklar.
Zaten beklediğim bir sonuçtu bu....
Hiç kimse sütten çıkmış ak kaşık değil..
İskender Pala'nın bu romanını ,belgelere dayanarak yazmış olduğuna inanıyorum...

2 yorum:

Yorumlarınız benim için çok önemli.....
Lütfen;
bir :)) bile olsa yorumlarınız beni mutlu edecek..