Sayfalar

23 Nisan 2011 Cumartesi

Bir 23 nisan daha..

Çocuklarımıza bunları yaşatmayalım...


Sizlere yaşanmış bir 23 nisan klasiğini anlatmak istiyorum.

Kızım bu yıl altıncı sınıfta.Yani bu demek oluyor ki ;bu yıl sbs'ye girecek.

23 nisan hazırlıkları için bir aydan bu yana haftada iki kez provalara gittiler.

Hem de öyle acımasızca provalar ki,Geldiğinde hemen yatıyordu.Altı saat boyunca ayakta aç ve susuz.Güneş kimi zaman yaktı kavurdu,kimi zaman soğukta üşüdüler.

(Ben bunun sonucunda kızımı doktora götürmek zorunda kaldım.Filmlerinde sinüzit olduğu ortaya çıktı.)

Derslere girmediler.Diğer şubeler ders yaparken bizimkiler seçilmiş şube olduğu için tüm konulardan geri kaldılar.

Zaten ilk bir ay sosyal bilgiler öğretmeni yoktu ameliyat olmuştu.Sonraki bir ay da matematik öğretmeni yoktu.Ve bu çocuk sbs ile değerlendirilecek adil mi sizce?

Böylelikle istikballeri ile de oynanmış oldu.

Ve son olarak bitap vaziyette provalardan gelen kızımın beyanını aynen aktarıyorum.



anne bir daha 23 nisana asla katılmak istemiyorum.Altı saat boyunca sıra bozulmasın diye ne su içirdiler ne de oturmamıza izin verdiler.Ayakta saatlerce dikildik durduk.Bir ara ayaklarımı bile hissetmedim,bayılacağımı zannettim.Bir daha duymak bile istemiyorum.Bunun adı çocuk bayramı değil,çocuklara yapılan eziyet bayramı olmalı dedi.



Sevgili Atatürk'ün ne kadar iyi niyetle bu bayramı çocuklara hediye ettiğini çok iyi biliyorum ben.Ama benim çocuğum "ne güzel hazırlamışlar" sözcüklerini duymak isteyen bazı eğitimciler yüzünden bu bayramı pek anlamlı bir şekilde kutlayamadı.

Ve hafızasında da iyi yer etmedi.

Yarın kendi çocuğuna "evladım sen katılma bu eziyetten başka bir şey değil " demez mi



Lütfen 23 nisanı çocuklarımızın en güzel şekilde kutlaması için elimizden geleni yapalım.

Bu bayram bizim çocuklarımızın bayramı.Bunun asla unutmayalım.

2 yorum:

  1. Canim ya,cok üzüldüm,cok acimasizca bir hazirlik olmus,eskidende zor olurdu,ama simdi isi iyice azitmislar,bu cocuk simdi sinava hangi hazirligiyla katilacak,hic tepki vermedinizmi acaba merak ettim? sevgiler,öptüm onu.yinede Bayraminiz kutlu olsun fistik...

    YanıtlaSil
  2. terazi kızı,bu iki yıl önce yazdığım bir yazı idi.Yeniden yazmak istedim.Nedenine gelince bu yıl da değişen bir şey olmadı 6. sınıflar için..sevgiler..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok önemli.....
Lütfen;
bir :)) bile olsa yorumlarınız beni mutlu edecek..