Sayfalar

5 Mart 2012 Pazartesi

TECRÜBE..


Her yaşta öğrenilecek şey mutlaka var.Hayat okulu mezun verdiği zaman,insan dünya değiştirmiş oluyor herhalde.
İnsanlardan beklentiniz ne kadar fazlaysa,hayal kırıklığınız da doğru orantılı olarak artmakta..
Üstün Dökmen,Bernard Shaw'un bir sözünü yazmış kitabında.
Yapabilenler yaparlar,yapamayanlar öğretirler,öğretemeyenler yönetirler,yönetemeyenler de eleştirirler...
Hep eleştiri hep eleştiri.
Çoğu insanın çekemediğinden eleştirdiğini düşünüyorum.
Ben eğer eleştireceksem daha iyisini yapmalıyım.
Ben eğer eleştireceksem o konu hakkında donanımlı olmalıyım.
Nedendir bizdeki bu başkalarını beğenmeme,ben bilirimcilik,Ben hep önde olmalıyım,ilgi hep benim üzerimde olmalı tavırlar.....
Nefis giriyor olmalı devreye..
Asıl mutluluk galiba kendini sıfırlamada zor da olsa.
Yunus'un "BENSİZ BEN" olmaya uğraşması gibi ....
Zor belki Yunus gibi olmak..
Ama herşey kendini bilmekle başlıyor.
Buna çok güzel örnektir şu Fars dörtlüğü:
O ki bilmiyor,ama biliyor bilmediğini;çocuktur onu eğitin yetiştirin.
O ki bilmiyor,ama bilmiyor bilmediğini;cahildir ondan uzak durun.
O ki biliyor,ama bilmiyor bildiğini;uykudadır onu uyandırın.
O ki biliyor ama biliyor bildiğini;bilge kişidir onu izleyin.

Hülasa kendini bilip tanımak haddini de bilmektir.
Ne demiş mevlana"Kendinden kendine sefer eyle."
Kendimizi bildiğimiz yarınlara ulaşmak temennisi ile..........






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok önemli.....
Lütfen;
bir :)) bile olsa yorumlarınız beni mutlu edecek..