Sayfalar

8 Eylül 2010 Çarşamba

Balık yerken bir kez daha düşünün...


Balık mevsimi açıldı.Hayırlı olsun.Ben pek balık sevmem ama benim dışımda evde herkes sevdiği için,bir de yapılması en kolay yemek plduğu için çok sık yapmaya çalışırım.Özellikle perşembeleri balık günümüz.Pazardan gelirken balıkçıya uğrayıp alıveririm.Yorulduğum için sevmesem de en kolayı bu!...
Yalnız istisnalar var.
Uzmanlar diyor ki en sağlıklı balıklar yüzeye en yakın yaşayan balıklardır.Diğerleri dip balıkları olduğu için ağır metaller içermekte ve insan sağlığına zarar vermektedirler.
Bu yüzden ben hamsi,istavrit,uskumru ve palamut dışında pek balık almama taraftarıyım.Hatta bir karadenizli ile evli olduğum için genelikle kışın hamsiden başka balık tanımayız.
Dip balıklarının verdiği zararlara gelince:Bunları sık tüketen kişilerin vücudunda uzun vadede kurşun,kadmiyum,cıva gibi tehlikeli ağır metallerin birikiimi sonucu;karın ağrıları,sinir sistemi bozuklukları,böbrek hasarıikemik erimesi çocuklarda otizm belirtileri gibi rahatsızlıklar oluşmakta....
Balık alırken ve yerken bir kez daha düşünmekte fayda var...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok önemli.....
Lütfen;
bir :)) bile olsa yorumlarınız beni mutlu edecek..